Hét szokás, ami lassan felőrli az életedet

Tudjuk, hogy a sportolás vagy a gyümölcsevés jó szokások, míg a dohányzás például rossz szokás. Vannak azonban olyan szokásaid is, amelyekről elsőre nem is gondolnád, mennyit ártanak neked, ám valójában a boldogságod útjában állnak.

Melyek azok az észrevétlen, ártalmatlannak tűnő szokások, amelyeket jobb lesz minél előbb kiiktatni az életedből?

7 szokás, ami lassan felőrli az életedet

Nr. 1. Állandóan ülünk

ülőmunka rossz szokás

A számítógépek és az internet elterjedésével az ülőmunka vált a leggyakoribb munkavégzési formává. Munka után beülsz az autóba vagy felülsz a tömegközlekedési járművekre, majd este beülsz a tévé elé vagy az okostelefonon csevegsz a barátaiddal.

Mozgás nélkül viszont az endorfin és más, a boldogságért felelős hormonok szintje lecsökken. Ha naponta csak fél órát gyalogolsz és heti kétszer elmész edzeni, máris boldogabbnak érzed magad és nem fogsz folyamatosan a megoldandó problémáidon rugózni.

Nr. 2. Kerüljük a szoros kötelékeket

program a barátokkal

Több tanulmány is kimutatta, hogy az erős társasági kapcsolatokkal rendelkező emberek tovább élnek. Ezt a végeredményt még a kutatásban résztvevők anyagi helyzete sem befolyásolta.

Nem a társadalmi státusz vagy a pénz, hanem a szeretet teszi stabillá az életünket. Ha megvannak a javaid, de úgy érzed, nincs elég örömöd az életben, gondolkodj el: talán egy mély és igaz barátság vagy szerelem hiányzik.

Nr. 3. Egész nap beltéren tartózkodunk

Azt már mindannyian tudjuk, hogy a lakás-munkahely-lakás triumvirátus közti monoton ingázás nem járul hozzá a boldogságunkhoz. Ám úgy tűnik, hogy a mozi, a klubok, az éttermek és egyéb, négy fal közé zárt terek sem segítenek sokat abban, hogy élvezzük az életet.

Ezzel szemben, ha néha kiszöksz a természetbe, főleg, ha addig ismeretlen helyet fedezel fel, nagy elégedettséggel fog eltölteni és még a kommunikációs képességeidet is javítja. Mindegy, hogy egy idegen országba vagy a szomszédos, eddig ismeretlen faluba mész, a hatás ugyanaz.

Nr. 4. Nem vonódunk be abba, ami történik velünk

Nem csak az számít, hogy mit csinálsz, hanem az is, hogy hogyan. Teljes figyelemmel, vagy elkalandozva? Képzelj el két nőt. Az egyik ki van borulva, mert takarítania kell: inkább egy kávézóban ülne a barátnőivel, de mivel senki sem hívta meg, magában mérgelődik. A másik csendben mosogat és örül, hogy végre rend és tisztaság lesz utána.

Az első történet szereplője érzelmileg kifacsarva érzi magát. A másodikat szinte pihenteti a mosogatás és megnyugvást talál benne. A képesség, hogy emocionálisan mindig jelen légy az életedben épp ott és épp akkor, ahol fizikailag vagy, az életedet érdekesebbé és jelentőségteljesebbé teszi.

Nr. 5. Fogyasztunk és nem alkotunk

Nem elég csak figyelni az életben, hozzá is kell járulni annak épüléséhez, hogy legyen értelme. Az alkotás örömmel tölt el és érezteti veled, hogy fontos vagy.

Mi számít alkotásnak? Nem csak Picasso alkotott. Alkotás az, amikor te sütöd a pogácsát a vendégeidnek ahelyett, hogy rendelnél. Vagy az, ha te készíted el a szülinapi ajándékba szánt képeslapot. Mindezek az egyszerű dolgok visszaadják az önmagadba vetett hitet és úgy érzed, nem élsz hiába.

Nr. 6. Elszigetelődünk másoktól

Az ego korszakában még mindig hatalmas érték, ha tartozhatsz valahová. Nem elegendő, ha szép családod van, esetleg pár barátod. Az elégedettség érzéséhez kicsit több kell, az, hogy olyanokkal is kapcsolatban legyél, akik rajtad, a te köreiden túlmutatnak.

Járhatsz vallásos közösségbe, tartozhatsz fociklubhoz vagy részt vehetsz bélyeggyűjtő találkozókon, a lényeg ugyanaz: nő a komfortérzeted, új ismeretségekre teszel szert és sosem érzed majd elveszettnek magad.

Nr. 7. Nem végzünk kreatív tevékenységeket

Nem azért kell néha kreatívkodnod, hogy világhírű légy, hanem hogy egészséges maradj. Bármilyen “matató” tevékenység stresszcsökkentő hatású, javítja a közérzetet és segít gyorsabban kilábalni a depresszióból. Nem véletlen, hogy a művészetterápia külön gyógyító szakterületté fejlődött.

Ami pedig nagyszerű, hogy mindkét nem találhat ilyen jellegű kikapcsolódást: míg nőknek a kézimunkázás jelentheti a kreativitás kiélését, a férfiak számára ott a barkácsolás, vagy akár a főzés.

Ne feledd: a boldogság nem egy cél, amit el kell érned. Sok apró, hétköznapi dolog alkotja, ami azt jelenti, hogy bármelyik pillanatban megteremtheted magadnak.

Köszönöm, ha te is megosztod!

Még több motiváló idézet az Instagram oldalon, kövess! 

Facebook oldalamon érdekes történeteket, tanmeséket osztok meg veled. Várlak szeretettel a követőim között!

1 Trackback / Pingback

  1. Kevesebb tárgy, több boldogság: egy japán férfi minimalista élete | MotiWoman

Leave a Reply

Your email address will not be published.


*